JellyPages.com

Monday, November 22, 2010

Drama balik Kampung

Babak 1:


-Bertolak agak lewat sebab abah ada urusan pgi tu. Aku cube mngambil kesempatan utk memanjangkan mase tido yg slalu x cukup ( dh lebih sbenarnya)





Babak 2:


-sampai kat lorong memotong. abah duk sbelah kanan. xlame slepas tu, ade kreta dr arah brtentangan bagi 'big light'. Mule2 aku ingat kawan abah, aku pom wat bese jelah. Depan skit lpas masuk sempadan Perak, nmpk r kete eksiden, masuk longkang. Banyak kete yg benti tlong.

kami nak benti? Xpayah r, dah ramai sngat, xkan nak bantu menyesakkan jalan lagi kot..



Babak 3:



-Atas highway lagi, nampak kete kat depan ni, macam 'makan angin'. Bawak 'slow' je, abah pom ptong, rupe2 nye, nak tengok family monyet tengah berpesta kat tepi jalan. xpelah, teruskan perjalanan.



Babak 4:



-Beberape km sbelum smpai kat Hentian Perah (masih ats highway), aku terpandang r kat tepi, nmpk makhluk pe ntah tangah korek2 pe ntah kat tepi jalan. nampak macam 'babi', tapi, ntah, xberani nak tengok lame2. Lagipon, mase tu dh msuk Maghrib.



Babak 5:



-'Emergency Toilet', wlaupun dh tnggal 20 km nk smpai SP, terpaksa r pegi. Aku xnak r dapat batu karang nanti. Skali, smua turun dr kreta serbu tandas.



Babak 6:



-Akhir kate, stelah mengambil mase slame 7-8 jam, smpai jugak kat umah mak cik d SP.



p/s: bnyak crita nak tulis, tapi, amik sikit2 jelah

2 comments:

  1. ko rajin dtng sp eyk nik??....asal x dtng sini trus...meh la2...hehe...

    ReplyDelete
  2. hehe...
    bulan 12 mayb gi pulak.
    m.cik kat sp ajak daki g.jerai..
    jadi ke x, xtau lg

    ReplyDelete